Vilpen toimitusjohtaja Tuomas Saikkonen: ”Meillä on hyvällä tavalla outoja ihmisiä duunissa”
Lähes 100 000 Tiktok-seuraajaa. Valtakunnallisen yrittäjäpalkinnon tänä vuonna voittanut Vilpe viestii ja markkinoi ennakkoluulottomasti – Tiktokin lisäksi muun muassa e-urheilun avulla.
Suoraan peruskoulusta tulleita. Tohtorintutkinnon tehneitä. Lähes seitsemänkymppisiä työntekijöitä, 16-vuotiaita harjoittelijoita. Vilpellä työskentelee ihmisiä laajalla skaalalla. Taustasta tai koulutuksesta riippumatta heitä yhdistää yrityksen toimitusjohtaja Tuomas Saikkosen mielestä yksi asia: jännät mielenkiinnon kohteet, harrastukset ja luonteenpiireet.
– Meillä on hyvällä tavalla outoja ihmisiä duunissa. Luulen, että monelta firmalta Suomessa löytyisi tällainen ”meidän juttu”, mutta Suomessa ei oikein osata viestiä. Ruotsalaisilla on aina ollut enemmän kuluttajaviestintää kuin meillä, Saikkonen sanoo.
Kauppatieteitä Vaasan yliopistossa opiskellut Saikkonen teki kandidaatintutkielmansa business-to-business-viestinnästä (B-2-B, yritysten välinen kauppa). Se ei hänen mielestään eroa kuluttajaviestinnästä niin paljon kuin usein ehkä ajatellaan.
_______________________________________________________________________________________________________
Tämä teksti on näyte Talotekniikka-lehden 9/2022 jutusta. Mihin ominaisuuksiin Saikkosen mielestä Vilpen menestys perustuu? Millaisena Saikkonen näkee talotekniikka-alan tulevaisuuden? Lue lisää ja klikkaa näköislehteen tästä.