Talotekniikkateollisuus jakaa asukkaille talotekniikkatietoa
LVI-talotekniikkateollisuus ry on päättänyt käynnistää kampanjan, jonka tavoitteena on parantaa asukkaiden ja pientalorakentajien tietämystä talotekniikan merkityksestä.
– Haluamme lisätä kuluttajien ymmärrystä siitä, mikä merkitys talotekniikkavalinnoilla ja -investoinneilla on asumisen mukavuuteen, terveellisyyteen, turvallisuuteen sekä myöhempiin asumiskustannuksiin. Kerran tehdyt valinnat vaikuttavat asumiseen jopa kymmeniksi vuosiksi eteenpäin, toteaa toiminnanjohtaja Ilkka Salo LVI-talotekniikkateollisuus ry:stä.
Osaava ammattilainen varmistaa osaltaan laadukkaan lopputuloksen
Kampanjassa on mukana LVI-talotekniikkateollisuus ry:n 34 jäsenyritystä, mutta yhteistyötä toivotaan syntyvän laajemminkin rakentamiseen ja asumiseen sidoksissa olevien yhteisöjen kanssa.
– Tavoitteemme on avoin kampanja, jossa teemme yhteistyötä sitä haluavien asukkaat tavoittavien yhteisöjen kanssa. Muun muassa Suomen Kiinteistöliitto ja Suomen Omakotiliitto ovat jo tässä vaiheessa ilmaisseet kiinnostuksensa yhteistyöhankkeisiin, Ilkka Salo toteaa.
Vaikka kyseessä on ensisijaisesti kuluttajiin kohdistuva kampanja, LVI-alan ammattilaiset ovat avainasemassa kampanjan tavoitteiden saavuttamisessa.
– Korostamme osaavien ammattilaisten käytön merkitystä laadukkaan lopputuloksen aikaansaamisessa. Lisäksi LVI-urakoitsijat ja -suunnittelijat sekä kaupan portaat ovat tärkeä kanava alan asiakkaita puhuteltaessa. Samanaikaisesti toivomme saavamme kuluttajista entistä osaavampia ja vaativampia, Ilkka Salo kertoo.
Kohderyhmänä asukas
Kampanjan kohderyhmänä ovat asukkaat asumismuodosta riippumatta. Kampanjan viestit kohdistetaan niin uudisrakentajille kuin saneeraajillekin ja sekä kerros-, rivitalo- että pientaloasukkaille.
– Ilmanvaihdon suodatuksen saaminen kaikissa rakennuksissa vähintään 1990-luvun alusta noudatetulle tasolle vaikuttaisi ihmisten terveyteen saman verran kuin liikenteen lopettaminen kokonaan, Ilkka Salo konkretisoi talotekniikan vaikutusta asukkaiden elämään.