Fingridistä maailman paras kantaverkkoyhtiö
Fingrid on valittu maailman parhaaksi kantaverkkoyhtiöksi kansainvälisessä energia-alan brändikilpailussa CHARGE 2018:ssa.
Fingrid on valittu maailman parhaaksi kantaverkkoyhtiöksi kansainvälisessä energia-alan brändikilpailussa CHARGE 2018:ssa.
Kilpailu järjestettiin nyt kolmatta kertaa Branding Energy -seminaarin yhteydessä Islannissa. Myös muita suomalaisia yrityksiä ja suomalaisille tuttuja yrityksiä oli palkittujen joukossa.
Energia-ala tulee yhä näkyvämmäksi yhteiskunnassa. Samalla myös alan brändit saavat yhä enemmän huomiota. Alan yrityksille järjestetyssä CHARGE 2018 –kilpailussa oli tänä vuonna viisi kategoriaa; paras vakiintunut brändi, paras haastajabrändi, paras vihreä brändi, paras kantaverkkobrändi ja paras tuotebrändi.
Yrityksiä arvioitiin monipuolisin kriteerein, esimerkiksi, millaisin ratkaisuin yhtiö palvelee asiakkaitaan ja miten se erottautuu omassa sarjassaan kilpailijoista. Voittajat valittiin asiantuntijapaneelin, kuluttajatutkimuksen ja riippumattoman analyysin tulosten perusteella.
Asiantuntijapaneeli koostui kymmenistä energia-alan ja brändäyksen asiantuntijasta sekä yrityskonsultista, jotka nimesivät ehdokkaat maailman parhaiksi energia-alan brändeiksi. Fingrid voitti maailman parhaiden kantaverkkoyhtiöiden kategorian.
”Olemme olleet haastavassa Charge-kisassa kolme kertaa nimettynä kisakumppanina eli kolmen maailman parhaan kantaverkkoyhtiön joukossa. Tällä kertaa toimme voiton kotiin. Kanssakilpailijamme tulivat Irlannista ja Kanadasta”, Fingridin hr- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen sanoo.
”Painimme erittäin vaativassa sarjassa, mutta loppukädessä voittomme oli selkeä. Haluankin kiittää asiakkaitamme ja koko Fingridin henkilöstöä palkinnostamme”,
Branding Energy -seminaarissa kuultiin puheenvuoroja siitä, mihin ala on kehittymässä ja miksi alan toimijoiden tulisi kiinnittää brändiinsä huomiota. Uusiutuvan energian huomioiminen osana energiajärjestelmää on selkeä painopiste kaikkialla maailmassa.
Suomesta myös paras energia-alan tuotebrändi
Kilpailun parhaaksi arvioidut brändit eri kategorioissa olivat:
– Paras vakiintunut brändi: e-on
– Paras haastajabrändi: Powershop
– Paras vihreä brändi: ekWateur
– Paras kantaverkkobrändi: Fingrid
– Paras tuotebrändi: Virta
Suomalaista menestystä saatiin tuplasti, kun sähköautojen älykkäitä latauspisteitä tarjoava Virta voitti oman tuotebrändisarjansa. Vakiintuneiden brändien sarjassa nimettynä kisaajana mukana oli helsinkiläinen jakeluverkkoyhtiö Helen.
Vuonna 2013 perustettu Virta tunnetaan myös Liikennevirta -nimellä. Sillä on 46 työntekijää Suomessa, Saksassa, Ruotsissa ja Ranskassa, sekä asiakkaita 16 eri maassa.
Yrityksen ovat perustajia ovat suomalaiset sähköyhtiöt: Helen, Vantaan Energia, Lahti Energia, Napapiirin Energia ja Vesi, Nivos, Vaasan Sähkö, Porvoon Energia, Naantalin Energia, Lännen Omavoima, Pori Energia, Nykarleby Kraftverk, Ekenäs Energi, Jyväskylän Energia, Vatajankosken Sähkö, Imatran Seudun Sähkö ja Herrfors
Kuvassa Fingridin hr- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen sekä viestintäpäällikkö Marjaana Kivioja.