LVI-WaBeK vie 24/7-konseptinsa Turkuun

Suomalainen LVI-WaBeK Oy on nyt Suomen neljänneksi suurin LVI-alan tukkuliike. Olennaista palvelussa on uuden digitaalisen tekniikan hyödyntäminen.

Seuraavaksi yritys harppaa länsirannikolle ja avaa 24/7-palvelevan noutomyymälän Turkuun 15.9. Kotipaikkakunnalla Espoossa on käynnistymässä liiketilojen laajennus, kun LVI-WaBeKille rakennetaan Espoon kaupungilta ostetulle tontille uutta tilaa 4000 m². Rakennus valmistuu kesään 2017 mennessä. Kokonaispanostus näihin hankkeisiin on noin kuusi miljoonaa euroa.

Ensi vuonna on tavoitteena laajentaa 24/7-konseptia edelleen dynaamisesti muualle Suomeen.

LVI-WaBeK Oy tarjoaa ensimmäisenä ja ainoana Suomessa 24/7 palvelevat LVI-tuotteiden noutomyymälät (Wa’Centerit). Noutomyymälä palvelee tiliasiakkaita yötä päivää. Ensimmäinen aloitti Helsingin Oulunkylässä 29.2.2016.

Wa’Center on osa LVI-WaBeK Oy:n SuperService-konseptia, jonka idea on lisätä asentajien työn tuottavuutta ja mielekkyyttä ja keventää logistiikkakustannuksia. SuperService-palvelu on asiakkaille ilmainen. Sen käyttämiseen riittää, että osaa mennä älypuhelimellaan nettiin ja kirjautua nettikauppaan.

”Vanhaan malliin toimittaessa asentajan työajasta kuluu noin kolmasosa materiaalitarpeiden pähkäilyyn ja tilailuun. Se on paitsi kallista, myös täysin turhaa”, sanoo LVI-WaBeK Oy:n yrittäjä ja toimitusjohtaja Kimmo Pelkonen, joka on kehittänyt yhdessä asiantuntijoiden kanssa SuperService-palvelukonseptin. Tämä on mobiiliin etälukutekniikkaan (NFC) perustuvan tilausjärjestelmän.

SuperServicelle on haettu patentit kolmeen maanosaan, joista on saatu myöntävät päätökset jo ratkaisevilta osin Suomen markkinoille.

Kuvassa: Kimmo Pelkonen

Lue lisää

Katso kaikki