LVI-talotekniikkateollisuus RY:n TATE-kampanja käynnistyy
LVI-talotekniikkateollisuus ry on käynnistänyt vaativaan kuluttajuuteen tähtäävän, kolmivuotisen Tate-kampanjan. Kampanjan tavoitteena on parantaa asukkaiden ja pientalorakentajien tietämystä talotekniikan merkityksestä mukavan elämän luojana.
– Haluamme lisätä kuluttajien ymmärrystä siitä, mikä merkitys
talotekniikkavalinnoilla ja -investoinneilla on asumisen mukavuuteen,
terveellisyyteen, turvallisuuteen sekä myöhempiin asumiskustannuksiin. Kerran tehdyt valinnat vaikuttavat asumiseen jopa kymmeniksi vuosiksi eteenpäin, toteaa toiminnanjohtaja Ilkka Salo LVI-talotekniikkateollisuus ry:stä.
Kampanjassa on mukana LVI-talotekniikkateollisuus ry:n 34 jäsenyritystä, mutta yhteistyötä toivotaan syntyvän laajemminkin rakentamiseen ja asumiseen sidoksissa olevien yhteisöjen kanssa.
– Tavoitteemme on avoin kampanja, jossa teemme yhteistyötä sitä haluavien, asukkaat tavoittavien yhteisöjen kanssa. Muun muassa Suomen Kiinteistöliitto ja Suomen Omakotiliitto ovat jo tässä vaiheessa ilmaisseet kiinnostuksensa yhteistyöhankkeisiin, Ilkka Salo toteaa.
Vaikka kyseessä on ensisijaisesti kuluttajiin kohdistuva kampanja, LVI-alan ammattilaiset ovat avainasemassa kampanjan tavoitteiden saavuttamisessa.
– Korostamme osaavien ammattilaisten käytön merkitystä laadukkaan lopputuloksen aikaansaamisessa. Lisäksi LVI-urakoitsijat ja -suunnittelijat sekä kaupan portaat ovat tärkeä kanava alan asiakkaita puhuteltaessa. Samanaikaisesti toivomme saavamme kuluttajista entistä osaavampia ja vaativampia, Ilkka Salo kertoo.