FinnBuildissa 38 000 kävijää, ensimmäiset Highlights-tuotteet valittu
Kansainvälisillä FinnBuild-rakennus- ja talotekniikkamessuilla kävi neljän messupäivän aikana 38 173 vierailijaa. Messut järjestettiin nyt 18.kerran. Messuilla järjestettiin ensimmäinen Highlights-kilpailu, jolla nostettiin esiin messuilla mukanaolevien yritysten mielenkiintoisimpia tuotteita, palveluja ja ratkaisuja.
Ehdotuksilta odotettiin myös rakennus- ja talotekniikka-alan tiedon uutta soveltamista tai uuden ja vanhan tiedon innovatiivista yhdistämistä. Myös toteutunutta tai potentiaalista kaupallista hyödynnettävyyttä tarkasteltiin.Ehdotuksia tuli kaikkiaan 93 kappaletta, joista kuusi parasta valittiin Highlights-kärkeen. VTT:n toimialajohtaja Laura Apilon johdolla työskennelleen tuomariston mielestä taso oli hyvin korkea.
FinnBuild 08 Highlights -tunnustuksen saivat Air Wise Oy:n Logi, valmis tekninen tila, Enervent Oy Ab:n Enervent® Greenair HP-ilmanvaihtokone, Fläkt Woods Oy:n Combi Cooler -ilmanvaihto- ja jäähdytys-järjestelmäratkaisu, Lappset Group Oy:n 0-100 -tuotteet leikki- ja liikuntaympäristöjen rakentamiseen, Parma Oy:n Sooloparveke korjausrakentamiseen sekä Saint-Gobain Rakennustuotteet Oy:n Litex-märkätilajärjestelmä.