Energiayhtiöiden palvelututkimus 2005: yli 70 prosenttia asiakkaista tyytyväisiä

Selvä enemmistö asiakkaista näyttää edelleen olevan tyytyväinen ”omaan” energiayhtiöönsä. Viime vuoden syksyllä toteutetun energiayhtiöiden palvelututkimuksen mukaan vastaajista 74 prosenttia sanoo olevansa tyytyväinen nykyiseen energiayhtiöönsä, eikä aio pyytää tarjouksia tai vaihtaa energiayhtiötä. Vuoteen 2004 verrattuna tyytyväisten osuus on lisääntynyt 13 prosenttiyksikköä.

Vastaajista 91 prosenttia suosittelisi energiayhtiötään ystävälleen tai tuttavalleen joko varmasti tai melko varmasti. Suosittelualttius on lisääntynyt 8 prosenttiyksikköä edellisvuoteen verrattuna. Myös energiayhtiön paikallisuuden arvostus on edelleen nousussa. 70 prosenttia pitää paikallisuutta melko tai erittäin tärkeänä. Vuoteen 2004 verrattuna osuus on kasvanut 4 prosenttiyksikköä.

Sähkölaskujen ymmärrettävyyttä kritisoidaan

Kriittisiä tekijöitä energiayhtiöiden palvelussa ovat laskujen ymmärrettävyys ja hintojen kilpailukykyisyys. Parantamisen varaa nähdään myös sähkön toimitusvarmuudessa sekä sähkön keskeytyksiin liittyvässä tiedottamisessa.

Kritiikki sähkölaskujen vaikeaselkoisuutta kohtaan näkyy siinä, että niistä jotka ovat viimeisen vuoden aikana olleet yhteydessä energiayhtiöönsä, 39 prosentilla on ollut sähkölaskuasiaa. Vastaajista 60 prosenttia ilmoitti, ettei ole ollut yhteydessä energiayhtiöönsä lainkaan viimeisen vuoden aikana.

Lue lisää

Katso kaikki