Onnisen digitaalisten palvelujen käyttö reippaassa kasvussa
Yritysasiakkaat siirtyvät kohinalla digikanavien käyttäjiksi, digipalveluiden käyttäjämäärissä huimaa kasvua.
Yritysasiakkaat siirtyvät kohinalla digikanavien käyttäjiksi, Onnisen digipalveluiden käyttäjämäärissä huimaa kasvua.
Urakoitsijat ovat koronan siivittämänä siirtyneet voimalla verkko-ostajiksi. Trendiä todistaa Onnisen digitaalisten palveluiden käytön ennätysvahva kasvu. Verkkokaupan käyttö on lisääntynyt 50 prosenttia, ja Onninen Express -myymäläasiointi omaan kännykkään ladatulla sovelluksella kasvoi jopa 90 prosenttia viime vuoteen verrattuna.
Lisääntyvä joukko Onnisen asiakkaita haluaakin tehdä ostoksensa verkossa. Erityisesti pienemmät asiakkaat hyödyntävät entistä enemmän verkko-ostamisen mahdollisuutta. Onnisen verkkokaupalla on jo lähes viisikymmentätuhatta rekisteröitynyttä käyttäjää.
– Ammattilaiset ovat siirtyneet tänä keväänä ennätystahtiin digiostajiksi. Yritysasiakkaat arvostavat sitä, että verkkokauppa on käytössä ympäri vuorokauden. Monet ammattilaiset esimerkiksi tekevät ostoksia viikonloppuna valmistautuessaan tulevaan työviikkoon, Onnisen toimitusjohtaja Martti Forss toteaa tehdyistä havainnoista.
Verkosta tilatut tuotteet toimitetaan suoraan asiakkaan haluamaan paikkaan työmaalle tai varastoon. Verkkokauppa ja laaja myymäläverkosto toimivat yhteistyössä, joten asiakas voi noutaa tuotteet myös Onninen Express -myymälästä, joita on yli viisikymmentä ympäri Suomen.
Myymäläkeräily mobiilisovelluksella lisää suosiotaan
Verkkokaupan ohella tuotteiden keräily Onninen Express -myymälässä omaan älypuhelimeen ladattua Onnisen mobiilisovellusta käyttäen on kasvanut kohisten. Sovelluksesta asiakas näkee suoraan tuotteiden hinnat ja monipuoliset tuotetiedot, mikä helpottaa ja nopeuttaa asiointia sekä tuotteiden valintaa.
Yhä useampi asiakas on ottanut sovelluksen käyttöönsä, sillä kasvua on peräti 90 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Huhtikuussa keskimäärin jo 14 prosenttia myymälässä asioineista keräili ostokset sovellusta käyttäen.
– Omaan kännykkään ladattava mobiilisovellus nopeuttaa merkittävästi asiointia myymälässä. Asiakas skannaa tuotteet omalla kännykällä ja kuittaa ostoksensa myymälän kassalla. Asiointi nopeutuu ja ammattilaisen työaikaa säästyy omaan tekemiseen, kertoo Onninen Express -myymälöiden johtaja Kimmo Huttunen.
Verkkokaupan ja mobiilisovelluksen käyttö edellyttävät Onnisen asiakkuutta, ja ne toimivat samoilla tunnuksilla. Sovellus on ladattavissa Android- ja iOS-puhelimille.