Avainlippu on vakuus asiakkaillemme, että ostamalla Vilpeä hän tukee kotimaista työtä ja tuotantoa, Vilpen toimitusjohtaja Tuomas Saikkonen sanoo.

Vilpe Oy:lle Avainlippu merkiksi suomalaisesta työstä

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt mustasaarelaisyritys Vilpe Oy:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetuista tuotteista.

Avainlippu-merkin ovat saaneet Vilpen poistoputket, seinäelementit, huippuimurit, läpiviennit, tuuletusputket, tuloilmaelementit, piippuläpiviennit, kiinnikkeet ja kattoluukut. Avainlippu tuo esiin tuotteiden kotimaisuuden, sillä Vilpen tuotteita on valmistettu Mustasaaressa jo 1980-luvulta saakka.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.

– Vilpen tuotteet on valmistettu Mustasaaren tehtaalla jo 1980-luvun alusta saakka, joten mikään ei sinänsä ole muuttunut. Tuotteemme ovat aina olleet kotimaisia. Avainlippu-tunnuksen avulla pystymme kuitenkin paremmin viestimään asiakkaille tuotteidemme kotimaisuudesta, Vilpen toimitusjohtaja Tuomas Saikkonen sanoo.

– Globaalit tavaravirrat ovat valtavia, eikä asiakas voi aina tietää, mistä jokin tuote tulee. Avainlippu on vakuus asiakkaillemme, että ostamalla Vilpeä hän tukee kotimaista työtä ja tuotantoa.

Avainlippu-merkki tunnetaan erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Mentu kertoo.

 

Jätä kommentti

*

*