Vahasen PutkiremonttiPlus-palvelumalli on Vuoden laatuinnovaatio
Vahanen-yhtiöiden PutkiremonttiPlus-palvelumalli on palkittu Laatukeskuksen myöntämällä Vuoden laatuinnovaatio -palkinnolla. Kilpailuvoitto tuli pienten ja keskisuurten yritysten sarjassa. PutkiremonttiPlus® on korjausrakentamisen palvelumalli, joka lähtee asukkaan tarpeista. Toimintamallin mukaan toteutetussa korjaushankkeessa asunto-osakeyhtiön osakkaat pääsevät vaikuttamaan korjaushankkeen suunnitteluun ja toteutukseen alusta lähtien.
PutkiremonttiPlus-palvelumalli täytti Vuoden laatuinnovaatiolle määritellyt kriteerit laaja-alaisesti. Palkitsemiskriteereitä ovat laadun osalta asiakaslähtöisyys ja tuloksellisuus sekä uutuusarvo, hyödynnettävyys ja oppiminen innovatiivisuuskriteereinä.
Asiakaslähtöisyys toteutuu sujuvassa ja vuorovaikutteisessa korjaustyössä, jossa osakkaat ja asukkaat ovat mukana hankkeen alkumetreiltä lähtien. Tuloksellisuutta tuovat paitsi viestinnän ansiosta tehostunut päätöksenteko, myös ammattimainen projektinjohtaja, joka vie hanketta eteenpäin yhdessä eri osapuolten kanssa. Uutta palvelumallissa ovat projektinjohtajan keskeinen rooli sekä tiedotusalan ammattilaisen hoitama asukasviestintä.
Vuoden laatuinnovaatio ja Suomen laatupalkinto -kilpailujen voittajat palkittiin gaalatilaisuudessa Kalastajatorpalla Helsingissä 11.11.2010. Palkinnot ojensi tasavallan presidentti Tarja Halonen. Vahanen-yhtiöitä tilaisuudessa edustivat konsernijohtaja Veijo Komulainen ja palvelun pääkehittäjä, asumisen palveluiden yksikönpäällikkö Atte Stambej.
PutkiremonttiPlus on aiemmin saanut kunniamaininnan kiinteistöalan toimijoiden järjestämässä Vuoden taloyhtiöteko -kilpailussa vuonna 2008, ja mallin mukaisesti toteutettu linjasaneeraus palkittiin Vuoden putkiremonttina 2010.