RALA on kehittänyt yhteisen palautetyökalun rakennusalalle

Onnistumiset ja kehityskohteet kokoava palaute auttaa yritystä kehittämään toimintatapojaan.

Rakentamisen Laatu RALA ry on julkaissut syyskuussa 2016 uuden työkalun, jolla rakennusalan yritykset voivat pyytää palautetta yhteistyökumppaneiltaan rakennushankkeen aikana tai sen päätyttyä. Palautteen kerääminen edistää läpinäkyvyyttä ja asiakaslähtöisyyttä koko alalla.

RALA-palautteen avulla palautteen keruu on helppoa ja nopeaa, sillä palautelomake koostuu valmiista kysymyspatteristosta. Kysymykset liittyvät projektin aikaiseen toimintaan. Kysymykset on kehitetty yhteistyössä rakennusalan yritysten ja asiantuntijoiden kanssa.

Kyselyyn vastaajia pyydetään arvioimaan yrityksen toimintaa asteikolla yhdestä viiteen. Vastaajat saavat myös halutessaan suositella kyselyn lähettänyttä yritystä.

Palautejärjestelmä kokoaa kyselyn vastaukset automaattisesti raportiksi, jossa kysymyskohtaiset palautteet esitetään helppolukuisessa kuvaajassa.

Raportissa esitetään myös vertailutietoa siitä, miten kyseinen projekti on onnistunut suhteessa yrityksen aikaisempiin projekteihin tai alan muiden toimijoiden projekteihin. Aineisto on vertailukelpoista, koska kaikista projekteista esitetään samat kysymykset.

Sähköisen RALA-palautekyselyn voi käynnistää hankkeen tilaaja, rakennuttaja, konsultti, pääurakoitsija, suunnittelija tai aliurakoitsija.

Palautetyökalun on tarkoitus rohkaista rakennusalan yrityksiä keräämään palautetta toiminnastaan.

”Palautteen kerääminen on vahva viesti siitä, että yritys on kiinnostunut yhteistyökumppaneidensa kokemuksista”, RALAn toiminnanjohtaja Tuula Råmansanoo.

Lue lisää

Katso kaikki