Postipakettiautomaatti omaan kotitaloon

SmartPost-palvelussa paketit toimitetaan kerrostalon tilassa oleviin lukittuihin laatikoihin.

Posti ja Lumo-kodit tuovat nykyaikaiset pakettipalvelut asiakkaiden luokse, kun Hernesaarenkatu 17 asukkaat ovat voineet käyttää SmartPost-palvelua helmikuusta lähtien. SmartPost on Postin uudenlainen tapa lähettää ja vastaanottaa paketteja ja palveluja talon tiloihin sijoitetusta pakettilokerikosta.

Verkkokauppa ja digitalisaatio ovat muuttaneet ihmisten asiointi- ja ostotottumuksia. SmartPost tuo joustavuuden pakettien lähettämisen ja vastaanottamisen sekä verkkokauppaostosten palautuksiin, kun palvelut eivät ole aikaan tai paikkaan sidottuja. Hernesaarenkadun asukkaat ovat olleet heti kokeilun käynnistyttyä palvelun aktiivisia käyttäjiä.

”Olemme saaneet ensimmäisiltä SmartPostia käyttäneiltä asukkailta innostuneen vastaanoton palvelulle. Asiakkaat ovat olleet ilahtuneita, kun postipakettia ei tarvitse hakea kotitaloa kauempaa. Tämä on juuri sellainen palvelu, joka helpottaa asiakkaidemme arkea, ja tällaisia palveluita haluamme mahdollistaa jatkossakin”, kertoo VVO-konsernin asumisen palveluiden yksikönjohtaja Pia Jaakola.

SmartPost-palvelussa paketit toimitetaan kerrostalon tilassa oleviin lukittuihin laatikoihin ja vastaanottajalle lähetetään tekstiviestillä saapumisilmoitus, jossa on tieto lokerikon numerosta sekä avauskoodi. SmartPostissa on lisäksi lähteville posteille omat laatikot, joihin voi laittaa valmiiksi maksetut paketit, kirjeet ja kortit. Kirjeposti jaetaan jatkossakin asukkaiden postiluukusta kotiin.

”Palvelu poikkeaa aiemmista malleista ja on Suomessa ensimmäinen ja ainoa laatuaan. SmartPostin-palveluun voidaan yhdistää pakettipalvelujen lisäksi esimerkiksi kierrätys- huolto ja pesulapalvelut. Palvelukokonaisuus on kehitetty kuluttajien tarpeita kuunnellen”, kertoo pakettiliiketoiminnasta vastaava johtaja Toni Laaksonen Postista.

Lue lisää

Katso kaikki