Kaukolämpö on hyvän olon energiaa
Kaukolämpö on hyvän olon energiaa – alan yhteinen kampanja käynnistyy.
�?�Kaukolämpö on hyvän olon energiaa. Tämän tunnuksen olemme valinneet kampanjaan, jolla kirkastetaan kaukolämmön mielikuvaa ja brändiä�?�, toteaa johtaja Jari Kostama Energiateollisuus ry:stä. Kaukolämmön helppous, luotettavuus ja energiatehokkuus ovat Suomessa omaa luokkaansa myös maailmanlaajuisessa tarkastelussa.
Kaukolämpö on monelle tuttu, mutta mielikuvat siitä vaihtelevat ja todellista tietoa sen hyvistä ominaisuuksista puuttuu monilta. Tämä koskee niin kaukolämpötaloissa asuvia, kaukolämpöasiakkaita kuin myös viranomaisia ja poliittisia päättäjiä.
Kemissä Kaukolämpöpäivien yhteydessä 26.8. käynnistyvän kampanjan iskulause on Hyvän olon energiaa – kaukolämpö. Iskulause on lupaus asumismukavuudesta, varmasta ja tasaisesta lämmöstä, ihmisten hyvinvoinnista, energiatehokkuudesta ja ympäristön hyvinvoinnista.
Kampanja on osa viime vuonna valmistuneen kaukolämpöalan strategian toimeenpanoa. Strategiassa todetaan mm. �?�Kaukolämpö koetaan Suomessa hyväksi, luotettavaksi ja turvalliseksi lämmitysmuodoksi. Toisaalta kaukolämmitystä pidetään itsestäänselvyytenä, josta ei oikeastaan tiedetä riittävästi.�?�
Kaukolämmitys on paikallista toimintaa, joten Energiateollisuus ry:n lisäksi alan toimijat – kaukolämpöyritykset – osallistuvat vahvasti kampanjan toteutukseen. Kaukolämmön mainetta vahvistetaan kertomalla omasta tuotteesta kuntalaisille ja kuntien päättäjille. Valtakunnallisesti kampanjassa toteutetaan paikallisradio- ja aluelehtimainontaa, joka keskittyy energiansäästöviikolle 5.-11.10.2009. Lisäksi Energiateollisuus ry avaa uudet www.kaukolampo.fi -sivut. Internet -sivuilla on tietoa kaukolämmön ominaisuuksista, toiminnasta ja liittymismahdollisuuksista.