Kampanjalla kannustetaan ostamaan kotimaista

K-Rauta yhteistyökumppaneineen kampanjoi suomalaisen työn puolesta – tavoitteena kannustaa suomalaisia ostamaan kotimaassa valmistettuja tuotteita.

Suomalaisen Työn Liitto käynnistää keväällä 2020 viestintäkampanjan suomalaisen työn puolesta. K-ryhmä on kampanjan pääyhteistyökumppani. Kampanjaan osallistuu myös K-ryhmän K-Rauta-ketju yhdessä kotimaisten kumppaneidensa kanssa. Valtakunnallinen Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanja starttaa vappuaattona.

Ensimmäisiä K-Raudan yhteistyökumppaneita kampanjassa ovat Biolan, Harvia, Kiilto, Oras, Saint-Gobain Finland Oy / Weber, Tikkurila ja Versowood.

– Merkittävä osa myynnistämme tulee kotimaisista tuotteista. Yhteisellä kampanjalla haluamme viestiä, että nyt kannattaa omien kulutusmahdollisuuksien rajoissa kohdistaa ostopäätökset suomalaisten yritysten tuotteisiin”, kertoo K-Raudan ketjujohtaja Olli Pere.

Kampanjayhteistyön kantavalla Ole osa hyvän ketjua -teemalla halutaan muistuttaa kaikkien osapuolien eli kaupan, tavarantoimittajien, valmistajien, kuluttajien ja ostajien tärkeästä roolista suomalaisen työn tukemisessa.

”Valitsemalla kotimaisen tuotteen voimme säilyttää työpaikkoja koko kotimaisessa tuotantoketjussa. Esimerkiksi kaikki 132 K-Rauta-kauppaamme myyvät kotimaista puutavaraa, jolla on vastuullisesta alkuperästä osoittava PEFC-sertifikaatti. Kun asiakkaamme ostaa K-Raudasta terassilautaa, hän tukee samalla isoa joukkoa kotimaisia toimijoita: metsänomistajia, metsureita, sahoja, kuljetusyrittäjiä, paikallisia piha-ja puutarhayrittäjiä sekä usein myös terassin tekeviä rakennusalan yrittäjiä. Haluamme kannustaa kaikkia mahdollisuuksien mukaan tekemään valinnan suomalaisen työn puolesta.”, summaa Pere.

Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen on yhteisviestintäkampanja suomalaisen työn puolesta. Se kannustaa suomalaiset ostamaan suomalaisia elintarvikkeita, käyttötavaroita sekä rakentamisen ja remontoinnin tuotteita.

Kampanjan aihetunnisteet ovat: #oleosahyvänketjua ja #ostatyötäsuomeen. Lisäksi merkkien aihetunnisteet ovat: #Avainlippu #DesignfromFinland #hyvääsuomesta #puhtaastikotimainen.

Jätä kommentti

*

*