Caverion sähköisti loistoristeilijän

Mein Schiff 6 on neljäs kuuden aluksen risteilijäsarjasta, joita valmistetaan Turun Meyerin telakalla.

TUI:n varustamon uusin risteilyalus, Mein Schiff 6, lähti neitsytmatkalleen 3.6. 2017 Kielin kaupungista Pohjois-Saksasta kohti Norjaa ja Nordkappia. Mein Schiff 6 on neljäs kuuden aluksen risteilijäsarjasta, joita valmistetaan Turun Meyerin telakalla.

Caverionin vastuulla on ollut laivojen teknisten tilojen sähköistys, kattaen muun muassa valvomon, bunkkerihuoneet, tankkialueita, pääkonehuoneet, yli 1000 V sähkönjakelun kaapelointiasennukset sekä konejärjestelmien käyttöönottotyöt. Lisäksi Caverionin Ylivieskan konepaja on toimittanut TUI:n aluksiin putkiesivalmisteita ja -paketteja.

Ylellisessä uudessa aluksessa on muun muassa 25-metrinen uima-allas, äänihuone/studio, jazz club sekä pakohuonepeliksi tai ulkoilmaelokuvateatteriksi muuntautuvia tiloja sekä 13 ravintolaa. Uusien TUI-risteilijöiden erikoisuutena on myös se, että alukset on suunniteltu erityisesti saksalaisille turisteille ja aluksella palvelut ovat saksan kielellä. Risteilymarkkinat kasvavat Saksassa edelleen hyvin vahvasti, kuten myös Australiassa ja Euroopassa yleisesti.

Caverionilta TUI:n alusten sähköistystöihin on osallistunut noin 50 työntekijää vuodessa. Tällä hetkellä on menossa jo yli 1090. päivä ilman työtapaturmia, eli projektin tapaturmataajuus on puhdas nolla.

Laivanrakennuksessa Caverion luottaa kotimaiseen työvoimaan. Yhtiön oma paikallinen henkilöstö on erittäin kokenutta laivan teknisten tilojen ja konehuoneiden rakentajana ja käyttöönottajana.

Projektit ovat edenneet hyvin aikataulussa ja varustamo on saanut viimeisimmän laivan ajallaan ja jopa hieman etuajassa. Aikatauluissa pysyminen on erittäin tärkeää, sillä tähän mennessä laivojen käyttöaste on yli 100 prosenttia.

Caverion on aiemmin ollut mukana sähköistämässä kahta maailman suurinta risteilijää – Oasis of the Seas ja Allure of the Seas, jotka luovutettiin RCCL varustamolle vuosina 2009 ja 2010.

Lue lisää

Katso kaikki